Nöjesnytt är en av de äldsta och mest väletablerade city- och nöjesmagasinen i Sverige.
Nöjesnytt har givits ut gratis i Växjö sedan 1990, Jönköping sedan 1993, Helsingborg sedan 1996 och Kalmar/Öland sedan 2005. Ända sedan starten har vi satsat på spännande layout och intressanta reportage, gärna ur en annorlunda synvinkel.
Förutom exklusiva intervjuer hittar du bl.a. kommande evenemang, hetaste modet och inredningstrenderna, intressanta restips, pulsen i stan´s nöjes- och kulturliv samt det senaste inom mat, dryck, film och musik. Varje stad ger ut sin egen edition. Allt med en stark lokal förankring i respektive stad. Målgruppen som läser Nöjesnytt kallar vi den aktiva. Det är inte åldern som avgör läsandet utan intresset av evenemang, nöje, trender och övrig intressant lokal läsning. Tidningen riktar sig både till den bofasta befolkningen samt alla inresande och besökande i respektive stad.
Nöjesnytt har en optimal tillgänglighet. Förutom det tryckta magasinet ges Nöjesnytt även ut som gratisdistribuerad webbtidning. Oavsett om man sitter på caféet och läser det tryckta magasinet, sitter framför datorn eller sitter på bussen/tåget med sin mobil i handen kan man alltid ta del av Nöjesnytts alla reportage, evenemang och annonsörers erbjudanden.
Total tryckt upplaga: 80.000 ex /utgåva
(Växjö: 20.000 ex, Jönköping: 20.000 ex, Kalmar/Öland: 20.000 ex, Helsingborg: 20.000 ex)
Distribution: Gratis via över 400 tidningsställ (fördelat på de 4 städerna). Tidningsställen är placerade på noga utvalda mötesplatser (krogar, cafeer, restauranger, butiker, hotell m m.)
Gratisprenumeranter av Nöjesnytts webbtidning: Ca. 50.000 personer får kostnadsfritt Nöjesnytt direkt i sin mailbox vid varje utgivning (12.000-13.000 lokala prenumranter per stad). Annonserna i webbtidningen är dessutom länkade till varje annonsörs hemsida.
Ansvarig utgivare: Martina Edenfalk martina@nojesnytt.se
VD: Mats Danielsson mats@nojesnytt.se
AD/Grafisk Formgivning: Lena Färm lena@nojesnytt.se
Vinredaktör: Elke Jung https://elkejung.se